Urząd Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Warszawie

» Home » Komisja egzaminacyjna » Terenowa Komisja Egzaminacyjna

  • A  A  A  

Terenowa Komisja Egzaminacyjna

Terenowa Komisja Egzaminacyjna działa przy Dyrektorze Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Warszawie na podstawie § 27 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej (Dz.U. 2014 poz. 1686).

Terenowa Komisja Egzaminacyjna przeprowadza egzaminy dla uzyskania następujących świadectw i patentów:

  • świadectwo starszego marynarza
  • świadectwo sternika
  • świadectwo motorzysty
  • świadectwo zwolnienia z obowiązku korzystania z pilotażu
  • patent przewoźnika
  • patent stermotorzysty

Osoba ubiegająca się o dopuszczenie do egzaminu nie później niż 1 tydzień przed terminem egzaminu składa do Przewodniczącego Komisji:

  • wniosek o dopuszczenie do egzaminu;
  • świadectwo zdrowia;
  • wyciąg pływania sporządzony na podstawie zapisów w żeglarskiej książeczce pracy;
  • świadectwo szkolne;
  • poprzedni dokument kwalifikacyjny (jeśli posiada);
  • 2 fotografie o wymiarach 2 x 2,5 cm;
  • dowód opłaty egzaminacyjnej w wysokości: 100 zł za egzamin na świadectwo, 150 zł za egzamin na patent (płatne na konto Urzędu).


Przewiduje się przeprowadzanie egzaminów w 2 sesjach (wiosennej i jesiennej). Terminy ustalane są w zależności od ilości przyjętych wniosków. Aby zwołać sesję egzaminacyjną do Komisji musi wpłynąć co najmniej 10 wniosków. W przypadku zgłoszenia się dużej liczby kandydatów dopuszcza się przeprowadzenie egzaminu w terminie dodatkowym.

©2016 Wszystkie prawa zastrzeżone waw.uzs.gov.pl